Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Penny Nicols - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Penny Nicols - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Penny

Blijf op de hoogte en volg Penny

22 Januari 2015 | Australië, Sydney

Ha lieve volgers!

Deze dagen in Sydney heb ik het rustig aan gedaan. De dag dat ik weer terugkwam uit de Blue Mountains, ben ik vanaf het hostel gaan wandelen. Had trouwens echt mega veel mazzel gehad in de Blue Mountains met het weer. De dag nadat ik er op uit was geweest heeft het heel de dag geregend en was het mistig, niets te zien dus. En als ik de vooruitzichten moest geloven, zou dat deze hele week zo blijven! Goed, terug naar mijn wandeling. Ben naar het Hydepark gelopen, daar is op het moment een festival, maar op maandag, toen ik daar was, was dat gesloten. Dat gaf niet, want mijn doel was het park, niet het festival. Ik heb daar even heerlijk op een bankje zitten genieten van het 'terras-gedrag', oftewel, lekker mensen kijken! Rechts naast me zit een groepje jonge meiden, heerlijk giechelend en kletsend vermaken ze zich. Verderop komen er nog een paar vriendinnen aan en maken al springend, rennend en lachend foto's van elkaar. Weer op een ander plekje ligt een stelletje romantisch op een bankje. En dan, ten slotte, wat ik hier enorm veel zie: de hardlopers! Je kunt geen 5 minuten wandelen zonder er eentje tegen te komen. Wanneer ik een hoge trap zie begin ik al te zweten met zo'n 30 graden, maar er zijn meerdere mensen die die trap als training gebruiken en vrolijk op en neer rennen. Respect hoor voor dit topfitte volkje! Ik loop verder door een gezellig winkelstraatje middenin het centrum. Ik stop even bij een straatmuzikant, vind ik zo mooi, kan daar echt van genieten. Na deze wandeling ben ik weer terug naar het hostel gegaan en daar een relaxt avondje gehad. De weersvoorspelling is voor mijn laatste dagen in Sydney, dinsdag en woensdag, niet al te best. Regen en onweer. Dinsdag dus maar op naar het museum, het Art Gallery van New South Wales. Er was kunst te zien uit Europa, Australie, Azië en van de Aborigionals. Was mooi om te zien! Mijn plan was om naar het volgende museum te gaan, maar... toen scheen de zon! En bijna geen wolken aan de lucht. Snel op weg naar Bondi Beach! Daar moest ik gewoon geweest zijn. Heb het zo vaak op televisie gezien, dat het gek was om daar dan te staan, naast het life guard station. Genoeg lifeguards gezien uiteraard, maar voelde net alsof ik bekende persoonlijkheden zag! Haha.. Daar ook nog rondgestruind op de boulevard en de winkeltjes. Op de terugweg ben ik nog op een bankje in klein parkje vlakbij mijn hostel gaan zitten. Heerlijk genoten van het weer en gelezen.

Spannend.. wat zou het weer woensdag gaan doen? And again.. zon! Op naar Manly Beach, met de ferry. Maar eerst te voet naar de haven. Een prachtige wandeling van een klein uurtje. Ik loop tussen de botanische tuinen en de waterkant. Ondertussen zie ik, jawel, veel sporters. Maar ook een bruiloft ineens! Logisch, het is een prachtige plek, uitzicht op Opera House en Harbour Bridge. Een van de belangrijkste redenen om naar Manly te gaan, is dat ik er lekker over het water naartoe kan. Ik ben niet de persoon die heel de dag kan liggen bakken in de zon, dus ga ik niet in bikini. Zoals de helft van de ferry wel haha. Het is een prachtig stukje varen. Het vertrek is tussen de Harbour Bridge en het Opera House, wat dus een prachtig uitzicht geeft op beide bouwwerken. Ik geniet van dit tochtje en baal lichtelijk als we er zijn ;-). Om naar het strand te gaan word je geleid door een gezellig winkelstraatje. Het sfeertje dat er hangt is erg ontspannen en relaxt. Ik houd er van! Het strand is wederom prachtig. Op een bankje in het gras geniet ik van het uitzicht en de zon! Ik besluit mezelf vandaag te verwennen met steak en frietjes. Heerlijk! Aan de kant waar de ferry aankwam heb je ook twee kleinere strandjes. En stukken gras:) ik besluit op het gras te gaan liggen, daar is net iets meer bedrijvigheid te bekijken en kan daar heerlijk lezen. Wat een heerlijke vakantiedag!

En nu is het alweer donderdagochtend, trouwdag van ons pap en mam, gefeliciteerd!! -X- Mijn spullen zijn gepakt en wacht nu op de bus die me naar het vliegveld zal brengen om naar Melbourne te vliegen. Ik ben benieuwd hoe die stad me bevalt. Ik zal daar blijven tot en met dinsdag, dan vlieg ik naar Hobart, Tasmanië! Ik zeg, goede vooruitzichten!

Liefs, Penny

  • 22 Januari 2015 - 02:28

    Eric:

    Penny. Ik heb gewoon genoten van je verslag. Je had schrijfster moeten worden want het is net of ik zo naast je sta. Zo echt verwoord. Benieuwd naar je volgende verslag. Have fun! !!
    Gr. Eric

  • 22 Januari 2015 - 06:47

    Manon:

    Goedemorgen zus!

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen zo op de vroege ochtend tijdens mijn ontbijtje in Vlissingen! Net of ik daar zelf op het terras zit en zie wat jij ziet en voel wat jij voelt!

    Goede vlucht en veel plezier in Melbourne!

    Wij gaan vanavond lekker uit eten voor de trouwdag van pa en ma en zullen zeker aan jou denken!

    Dikke kus!

  • 22 Januari 2015 - 07:41

    Babsie:

    hey nichie,
    Heerlijk zeg. Jij geniet echt! Maar dat moest ook van mij, dus ga zo door, haha...
    Het leest lekker wat je schrijft, bedankt.
    Op naar Melbourne, het volgende stickertje op De wereldbol...we volgen je op de voet...
    X

  • 22 Januari 2015 - 07:43

    Nanette :

    Lieve penny, wat een mooie verhalen en foto's, ik vind het zo stoer van je! Veel plezier in tasmanie! X Nanette

  • 22 Januari 2015 - 09:37

    Melanie:

    Wat heerlijk om zo met je mee te kunnen genieten. Goede vlucht. Kijk al uit naar je volgende verslag

  • 22 Januari 2015 - 14:48

    Tante Hanneke:

    hoi penny ,fijn weer wat van je te lezen en wat je allemaal vertelt geweldig ,zo ver weg en op deze manier weer dicht bij.geniet er van en tot de volgende keer.
    groetjes uit nieuwkuijk

  • 22 Januari 2015 - 15:09

    Petra Hermans :

    Hoi penny heb genoten van je verslag ,je kunt het goed verwoorden je had schrijfster kunnen worden ,ik vind het geweldig wat je allemaal onder neemt .
    Goede vlucht en geniet er van .
    Gr Petra !!!!

  • 22 Januari 2015 - 21:50

    Saskia:

    Hoi Penny,

    Wat leuk weer om je beleving te lezen! Wat een vrij gevoel moet jij daar ervaren! Elke dag is een verrassing en je wordt letterlijk elke dag rijker aan ervaring! Geniet ervan meid!

    Xxx Saskia

  • 22 Januari 2015 - 22:24

    Chantal :

    Hoi penny,
    Wat super om je belevingen te lezen, zo kunnen we toch n beetje met je meegenieten! Wat n ervaring moet dit zijn! Geniet er van en blijf vooral verhalen schrijven!
    Xxx Chantal

  • 31 Januari 2015 - 22:56

    Tessa:

    Heerlijk he zon ,zee, leuke mensen maar vooral de vrijheid!
    Kan niet wachten om je weer te knuffelen en alle verhalen te horen ipv lezen maar ben blij dat
    je het zo leuk kan opschrijven!

    Big hug!

  • 01 Februari 2015 - 19:37

    Maria:

    Hoi hoi, wat ben jij goed bezig. Je verslagen lezen weer zo lekker weg. Hou ons op de hoogte graag en geniet er lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Penny

Verslag van mijn reis naar Australië en Nieuw Zeeland van 13 januari tot en met 27 maart 2015.

Actief sinds 16 Nov. 2014
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 8346

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 27 Maart 2015

Australië & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: